Trend Belirleyen Marka: Bien Banyo

Trend Belirleyen Marka: Bien Banyo

Bien Banyo Design Team

Bien, tasarımdaki öncü kimliğiyle de dikkatleri çeken, sergilediği çevreci yaklaşımı ve doğaya saygılı tavrıyla öne çıkan, Türkiye ve dünyada yapı sektörünün önemli oyuncularından biri. Bien’in son yıllardaki müthiş pazarlama açılımı ve yatırım sürecine dair Bien Banyo Ar-Ge ve Tasarım Müdürü, tasarımcı Metin Murat Elbeyli ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Bien’i bize anlatır mısınız?

Bien, 1965 yılında faaliyetlerine bağlamış olan Ercan Şirketler Topluluğu’na bağlı olup iki ana faaliyetten oluşur: Bien Seramik ve Bien Banyo. Bien Seramik’in kuruluşu daha eskiye dayanıyor ve yapı malzemeleri üreten bir firma iken 2011 yılında da banyo ürünlerine odaklanma kararı alınıyor ve Seramik Sağlık Gereçleri üretimi yatırımı gerçekleştirilerek üretim başlatılıyor. 2017 yılında Bien Banyo Ürünleri A.Ş.’nin kurulmasıyla birlikte hem Seramik Sağlık Gereçleri fabrikası için kapasite artırım yatırımı hem de Armatür ve Tamamlayıcı Ürünler fabrikalarının kurulması için yatırım süreçleri başlatılıyor. Seramik sağlık gereçleri fabrikamız yıllık 1 milyon adet üretim kapasitesine, Armatür fabrikamız ise 1.8 milyon adet yıllık kapasiteye sahip ve Armatür üretiminde Türkiye’nin en üst düzey kaplama teknolojisine sahip olması açısından da gurur kaynağımız. Yine 2018 yılında temellerini attığımız Tamamlayıcı Ürünler Fabrikamızda, 500 bin klozet kapağı ve 500 bin gömme rezervuar kapasite ile üretim devam etmektedir. Şu anda bu fabrikaların tümü için kapasite artırımı yatırımları planlanmakta ve ilerletilmektedir. 6 kıtada yaklaşık 70 ülkeye ihracat yapılırken, yer ve duvar karoları üretimi yapan Bien Seramik fabrikaları yıllık 50 milyon metrekarenin üzerinde kapasiteye sahiptir ve bu kapasitenin katlanarak artırılması için yeni yatırım faaliyetleri devam etmektedir.

Peki siz bu sürece ne zaman dahil oldunuz?

Sektördeki 26’ncı yılım. 4 yıl önce Bien ailesine katıldım ve 2018’den itibaren Bilecik’teki Tamamlayıcı Ürünler tesisinin hem kurulum sürecini hem de Ar-Ge ve tasarımını ilerlettik. Tasarım süreci de dahil olmak üzere 18 ay gibi bir sürede 13 klozet kapağı setini tüm üretim imkân ve ekipmanlarını hazırlayarak üretime başladık, bu iddialı bir rakam. Ardından banyonun en önemli teknik tesisat ürünü olan Gömme Rezervuarın tasarım sürecine odaklandık; biliyorsunuz bu ürün asma klozetin duvara bağlantısını ve çalıştırılmasını sağlar. Gömme rezervuar tasarım süreci sonunda 11 patent başvurusu yaptık. Sistemin ve ürünün tasarımı, prototiplerin testleri, patent başvuru süreçleri, kalıplarının ve üretim ekipmanlarının hazırlanması süreçlerini 17 ay gibi rekor sayılabilecek bir sürede müthiş bir ekip çalışmasıyla tamamladık. Bu süreçte Yetkin Patent & Danışmanlık’ın da bize çok desteği olduğunu ifade etmeliyim. Şimdi banyo için akıllı ürünler, elektro-mekanik çözümler, elektronik ve yazılım kontrollü ürün ve sistemler gibi konseptlere de odaklanıyor ve yakın dönemde bu alana hızlı bir giriş yapmayı planlıyoruz.

“Trendleri izleyen değil, trend belirleyici bir firma olmak istiyoruz”

Hedefimiz, aynı fiyat bandındaki diğer ürünlerle yan yana geldiğinde son kullanıcıya ek katma değerler sağlayan ürünler geliştirmek. Çok yüksek motivasyon ve dinamizme sahip genç insanlarla yola çıktık ve çok başarılı bir ilk ivmelenme elde ettik. Biz, trendleri izlemekten ziyade trend belirleyici olmak istiyoruz! Çünkü, trendleri izlemek zorunda kaldığınızda enerjinizin büyük bir kısmını buna harcarsınız ve bağımsız bir şey yapamaz hâle gelirsiniz.

Yeni kurduğumuz fabrikalarda görece yüksek kapasiteler ile üretime başlamış olmamıza rağmen kapasitelerimizi artıracak çalışmalara şimdiden başladık. Sektörde uzun süredir var olan firmaların tecrübe ve birikimleri ile ulaşabildikleri hedeflere ve ötesine hızlıca ilerliyoruz. Amacımız, üstün katma değerli ürünler ve özellikler ile dünya pazarlarında trend belirleyerek rekabet edebilen bir oyuncu olmak.

Bona Dea Collection

Peki sizin bu buluş merakınız nereden geliyor?

Küçük yaşlarımda başlayan “Bunun içinde ne var, bu nasıl çalışıyor, bu nasıl oluyor?” gibi tükenmeyen bir merak ve icat etme çabasının üzerine teknik disiplinlere ilişkin eğitimlerden de geçtikten sonra piyasada daha farklı bir şeyler bulmaya başladım. Profesyonel deneyimimi ilgi alanlarım ile birleştirme fırsatı buldum. Bir kısım hobilerimi; ürün tasarımı, mekanik sistem tasarımı, yazılım geliştirme, elektronik ve elektromekanik sistemler oluşturmak ve yazılımlarla kontrol etmek olarak sayabilirim. Evimde de bu konulara odaklanabildiğim mütevazi boyutlarda çalışma alanlarım her zaman olmuştur. Bien’de bir yönetim pozisyonunda görev alıyorum ve aynı zamanda duraksamadan çalışan bir tasarımcıyım.

Global pazarda aktif olmanızın arkasında hangi unsurlar yatmaktadır?

Şu anda dünya pazarlarında ve aynı şekilde iç piyasada da yapı ürünleriyle ilgili sınırları genişleyen bir ihtiyaç mevcut. Biz bu pazarlarda çok daha etkin bir oyuncu olmak istiyoruz ve olabileceğimizi biliyoruz. Büyük hedeflerimiz var. İhracat pazarlarında yapı ürünleri alanında daha geniş bir kapsam ile yer alabileceğimize inanıyoruz. Bu hedefler ile son kullanıcı için mutlak fayda ve kolaylık sağlayacak ürünler ortaya çıkartmak bizim için çok önemli.

Küresel ısınma ve su israfı konularında ne gibi çalışmalarınız bulunuyor?

Bir kullanıcının banyoda kontrol altında tutabileceği en büyük miktarlardaki su sarfiyatı duş ya da banyo küvetinde gerçekleşiyor. Bilinçli bir kullanıcının tam olarak kontrolünde olmayan temel sarfiyat ise klozetin fonksiyonlarıyla ilgili. Klozetin minimum miktarda suyla fonksiyonlarının tamamını gerçekleştirebilmesi için tasarımı çok önemli.  Bu sebeple, klozetlerimizde 2.5 ve 4 litre su ile fonksiyon üzerinde çalışıyoruz. Tüm klozetlerimizin bu kritere uygun olmasının yanı sıra gömme rezervuarımızı da bu hedefe göre geliştirdik. Bir klozetin daha az miktarlarda su kullanarak fonksiyon gerçekleştirmesi de elbette mümkün fakat fonksiyon suyu miktarını düşürdüğünüzde binaların altyapıları ve şehir şebekelerinde problemler ortaya çıkmaktadır. Çünkü altyapı sistemleri şimdilik buna elverişli değil. Klozetlerimizin bir tam fonksiyondaki maksimum su sarfiyatı 4 litre iken dünya pazarlarında ve kullanımda olan banyo ürünlerinde hala 6 Litre, 9 Litre gibi sarfiyatlar ile fonksiyon yaptıran sistemler mevcut ve kaynak sarfiyatı bu boyutlarda devam ediyor. Kaynak sorunu açısından baktığımızda, aslında gezegenin suyu bir yere kaybolmuyor, su hala burada, fakat ulaşabilir olduğumuz temiz su kaynakları gezegende daha derin seviyelere çekilmeye başladı. Bu önemli bir kaynak erişimi zorluğu ve bunu kontrol altına alarak duruma uyum sağlamak zorundayız.

Bien Banyo

Karbon ayak izini minimuma indirgemek için üretim tesislerimizde ve ürünlerimizde uygulamalarımız mevcut ve bu konuda hassasız. Ürünlerimiz ile ilgili olan her noktada karbon ayak izini minimuma indirme çalışmaları gündemimizde. Odaklandığımız bir diğer konu da banyo ürünlerinin temizliğinde kullanılan kimyasal temizlik maddeleri ve bu maddelerin kullanımına duyulan ihtiyacı da ortadan kaldırma odaklı bir bakış açısına sahibiz. Bien markalı Seramik Sağlık Gereci ürünleri için geliştirdiğimiz “MagicClean” yüzey teknolojisi, yüzeylerin kir tutmasını önlemekte ve temizlik maddelerine duyulan ihtiyacı önemli ölçüde azaltmaktadır. Bu alanda son kullanıcıya erişerek farkındalık oluşturma gayretindeyiz. Bunu da ürünlerin üzerine yerleştirdiğimiz özel tasarımlı QR kodlar ile yapıyoruz ve istendiğinde sökülen sempatik küçük etiketler ile son kullanıcıya mesajlar bırakıyoruz. Örneğin, şu anda gömme rezervuar ürünümüzün üzerinde 7 adet ayrı QR kod etiketi var ve bunlar cep telefonunuz ile çok hızlıca ulaşabileceğiniz bir interaktif ekosisteme ayrı ayrı yönlendirmeler yapıyor. Son kullanıcıya ürün ile ilgili kullanım bilgilerini ulaştırmanın yanı sıra uygulamacılar için de hızlı ve konsantre montaj uygulama bilgileri sağlıyoruz. Bunu, konuya odaklanmış çok kısa süreli videolar ve ihtiyaç duyulabilecek kolay-okunur dokümanlar ile gerçekleştiriyoruz. Montajı yıllar önce yapılmış bir ürünün servis ihtiyacı olduğunda, uygulama yapacak personel için de ayrıca QR kodlar ve yönlendirmeler mevcut. “EasyLearn” adını verdiğimiz bu interaktif ekosistem hizmeti, ürünlerimiz ile ilgili bilgiyi en kolay ve en hızlı biçimde servis edebildiğimiz bir deneyim geliştirme programının başlangıç aşaması ve ihtiyaç duyulan anda gerekli olan bilgiyi odaklanmış biçimde sunuyor olması bakımından sektörümüzde dünya çapındaki ilk uygulamadır.

Röportaj: Nazli Sagdic Pilcz

No comments